Teema: IT olukorra analüüs Sütevakas
Eesmärk: Uurida Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi õpilaste ja töötajate rahulolu IKT valdkonnaga: Projekt peaks andma võrdleva andmestiku eelmiste aastatega ning toetama kaasfinantseeritavate projektide taotluste ja aruannete koostamist. Välja selgitada kitsaskohad ja nende likvideerimise ning IT olukorra parandamise vajadused ning võimalused Projekti tulemusel peaks paranema IT olukord ja IT kasutamise võimalused koolis.
Projekti läbiviijad: Väino Tuisk
Tööplaan ja ajakava:26.01. - projekti teema valitud, projekti leht (eesmärk, valim, ajakava) vormistatud.9.02 - küsitlus valmis16.02. - küsitluse jagamine9.03 - tulemuste analüüs ja vormistamine16.03. - projekt valmis, ettepanekute esitamine.
Vahendid: Google Forms, ajaveeb, sotsiaalmeedia, e-post, Stuudium.
Valim: Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 5.-12. klasside õpilased ja töötajad.Küsitlus
Küsitluse analüüs Küsitlusele vastas 15 Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 6. ja 8. klassi õpilast, seega saab sellest teha usaldusväärseid järeldusi põhikooli kesk- ja vanema astme arvamuste kohta. Oleks oodanud rohkem vastuseid aga kuna käesolev projekt on vaid näidiseks siis ei jaganud seda küsitlust väga paljudega, mis oligi eesmärk.1. Vastanute jaotus klassiti:2. Poiste ja tüdrukute jaotus oli peaaegu võrdne, tüdrukud on veidi rohkem aga see on ka väga loogiline sest koolis ongi tüdrukute osakaal suurem.
3. Kuidas oled rahul internetiühenduse kiirusega koolimajas?
Oli erinevaid arvamusi kuid üldiselt ollakse ühenduse kiirusega rahul. Väiksemaid probleeme on õues, kooliümbruses.
4. Kas õpetajad võiksid kasutada tunnis pigem rohkem IT vahendeid?
Õpilaste arvates võiksid õpetajad rohkem tunnis IT vahendeid kasutada, see teeks tunni huvitavamaks ja mitmekülgsemaks. Päris palju on ka ükskõikseid vastuseid, mis näitab õpilaste passiivsust antud küsimuses. Üldiselt arvatakse et õpetaja isiksus on suurem tegur.
5. Kuidas oled rahul tarkavara valikuga kooli arvutiklassi arvutites?
Tarkvara valikuga ollakse üldiselt rahul. Mõningat kurtmist oli häirivate reklaamide ja hüpikakende kohta. Edaspidi peaks uurima konkreetsemalt millega ollakse rahul ja millega mitte.
6. Milliseid seadmeid kasutad?
Selgus, et tahvelarvuteid veel väga palju ei kasutata kuid märgatav on tendents, et üha vähema kasutatakse lauaarvutit ja rohkem süle- ning tahvelarvutit. Samuti kasutatakse väga palju nutitelefoni.
7.Milliseid IT-ga seotud teemasid võiks põhikooli arvutitunnis õppida?
Õpilasi huvitavad need teemad mida väga palju arvutitunnis praegusel ajal ei käsitleta: programmeerimine, fototöötlus ja internetilehekülgede koostamine. Vähem pakub huvi arvuti algõpetus.
Kokkuvõte:Küsitlusele vastas 15 õpilast, 6. ja 8. klassist - seega on küsitluse tulemused piisavalt representatiivsed, et nende põhjal teha järeldusi põhikooli keskastme õpilaste arvamustest.Internetiühenduse kiirusega on suurem osa õpilastest rahul kuid on ka üksikuid, kes peavad seda väga halvaks ja väga heaks.Õpilased soovivad päris tunduva enamusena, et õpetajad kasutaksid IT vahendeid tunnis rohkem - küllap tõstaks see õpilaste huvi ja kaasatust tunnis. Seda väidet tuleb aga veel kontrollida.Samuti soovivad õpilased arvutitunnis õppida veebilehtede loomist ning fototöötlust, küllalt suur huvi on ka programmeerimise vastu.
Ettepanekud: - Õpetajatele tutvustada käesoleva uuringu tulemusi, julgustada õpetajaid IT vahendeid kasutama.
- Muuta informaatikaõpetuse ainekava ja lisada sinna õpilasi huvitavad teemad.
- Käivitada koolis programmeerimis- ja robootikaring.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar